3. Werkwijze

zee-egel
Hier is de route die ik voor ons heb uitgestippeld!


Stap 1: verdelen van de groepjes.

Ga per 4 in een groepje zitten. 

Verdeel de rollen: leider, schrijver, presentator en tijdsbewaker.


Stap 2: informatie zoeken (over voeding, verplaatsing, woning, voortplanting, lichaam, …)

Dit doe je door op de knop bronnen te klikken en dan langs te gaan bij de bronnen. 

Deze bronnen zullen je zeker  wat meer vertellen. 

Schrijf dit kort op zodat je het zeker niet vergeet!


zee-egel
Stap 3: afbeeldingen zoeken

Zoek zoveel mogelijk afbeeldingen en vergeet vooral de mooie niet voor de voorpagina.

Sla deze op in een mapje: foto’s zee-egel (vraag misschien raad aan de juf of meester).


Stap 4: nadenken over opbouw van het krantje.

Voorpagina: welke foto? Welke titel?

Pagina 1: waar leven wij? Wie zijn wij?

Pagina 2: wat eten we?

Pagina 3: hoe zien we eruit?

Pagina 4: hoe krijgen wij kindjes?

Pagina 5: extra weetjes.


 

zee-egel
Stap 5: maak het krantje. 

Typ het krantje uit in Word.


Stap 6: print het krantje.

Vraag de juffrouw om het krantje af te printen en er een nietje in te doen.


Stap 7: presenteer jullie krantje aan de rest van de klas door het krantje te laten zien en te vertellen wat er in staat.

De presentator voert het woord, de rest mag aanvullen.

Tip: spreek duidelijk en luid genoeg